Älvsbyn är varmt idag.

Jaa, jag är i Älvsbyn nu igen, vad gör man inte för att vara med den man tycker mest om i hela världen och slippa sova själv? Jag har jobbat till klockan tre idag, sen blev det att åka med Tigrarna till älvsbyn. Sofia hade också jobbat och vi båda somnade i bilen :P När jag kom hit tog jag ut världens gladaste valp på promenad, hon hade varit instängd i Johns rum i ett par timmar så hon var superglad att se mig! Har pratat med John och han säger att jag kan se desperate houswives på datorn här så det ska jag göra nu :) Blir nog en kvällspromenad med vovve också innan jag ska möta älskling på jobb halv tio! Ikväll ska vi nog ta det ganska lungt, men jag är sugen på att fara runt och träffa lite folk, så det ska vi nog göra. Och jaaa, Michelle, vi måste festa någon helg så vi slipper känna oss så ensamma ;)

Jag har konstaterat två saker sedan jag kom till älvsbyn idag, förutom att det är varmt. Det ena är att det är ruskigt skönt att ha en hund som man slipper ha i koppel oavsett om det är mycket människor, bilar eller andra hundar. Hon är 13 veckor och lyssnar helt suveränt på mig. Otroligt. Min förra hund var likadan och jag tror jag har kommit på ett riktigt bra sätt att uppfostra dom på. Trixet är samma som med hästar, du ska bara behandla dom som deras jämlika gör. Vara extra tydlig när dom gör fel, och extra glad när dom gör rätt :)

Det andra jag har konstaterat är att det luktar äckligt som satan i hela älvsbyn idag, vet inte vad det är? Blandning av fisk och ägg typ eller nåt.. vet inte riktigt men äckligt som fan är det! Kanske är det bara det att Johns mammas hus ligger så nära lomtjärn som nog kvalificerar till världens topp-10 äckligaste vatten. Speciellt nu när dom tydligen har planterat fisk där i... När man går förbi och vinden blåser, så små vatten-pustar från fontänen blåser på en får jag rysningar och vill spy. Det är så fruktansvärt, osannolikt äckligt. Alla som har sett simpsons-filmen vet nog vad jag pratar om ifall jag säger att jag inte är förvånad om en ekorre med tusen ögon kravlar upp ur lomtjärn. Och jag överdriver inte!

Hittade den här söta bilden på lilla John på datorn :)
Erkänn min pojkvän är liiiite sötare än alla andras? :D haha
Men det ska han ju bara vara eftersom han är tillsammans med världens tredje snyggaste tjej!



Nu ska jag lägga mig och se på hon som nog är världens snyggaste kvinna, ja ni vet ju vem jag menar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0